2 Aralık 2008 Salı

İktisat devri deme

Ya dedim ya komşularım kendi aralarına kimseyi almıyorlar diye, ama parkta herkesle sohbetlere katılmaktada üstlerine yok.
Bende herkesle konuşma becerisine sahip olduğum için, parktaki herkesle tanış oldum yani. Hemen gözlemlere de başlayınca devir de iktisat devri olunca onlardan çaktırmadan bende bir sürü şey öğrendim.
Evde rahmetli babam herşeyi hallederdi. Annemde küçüklüğümden beri hastalıklarla boğuşmaktaydı. Biraz büyüyünce babam anneme bakma işini benimle paylaşmaya başladı. Abimle bana da sadece ödevlerimiz konusunda baskı yapardı. Okuyalımda adam olalım diye. Evde o zamanlar bizimle yaşayan aradada gürültümüzden kaçan rahmetli babaannem yemek işlerine bakardı. Tabi babamda iyi bir ahçıydı. Abimle beni mutfağa, temizliğe koşturmazdı.
Yazları babaannem bize temizlik yaptırırdı sadece. Halada onun öğrettikleriyle bende iyiyimdir temizlikte. Ama yemek işini doğrusu kızım doğduktan sonra öğrenmeye başladım desem yeridir. Başlarda biraz lapa olan pilavla başladım ve eh işte gerisi yavaş yavaş geldi.
Dedim ya komşularımdan birşeyler öğrendim diye. Mesela senelerin getirdiği onlarda alışkanlık olan mahallemize arada gelen domatesçiden toplu alışveriş yapmak. Tabi yanında biberlerde cabası. Bende dolaba epey doldurdum, şimdi işime yarıyor.
Annemde bana bu konularda hiçbir şey söylemiyor yani. Zaten kendide bilmiyor bence.
Neyse ben epey geliştim dedim ya. Yazdan komşunun bahçesinden tazecik yaprakları da koydum dolaba. Nohutumu da ayvalıktan gelirken toplu aldım. Ayvalıktan bide bu sene biraz babaannem gibi hatırladığım kadarıyla bamya dizdim ve kuruttum. Birazda eşim kurusunu sevmiyor diye dolaba attım. Kayınvaliledem de saolsun bana toplu aldı pirincimi, memleketlerinin yani benim yeni memleketimin bulgurunu, tarhanasını. Birde kayınvalidemden barbunyaya özenip onuda attım dolaba. Kapıya gelen apt. çalışanımızda bana komşusunun memleketinden getirdiği kurufasulyeden bahsedince onuda aldım koydum. Ben aldım 3ten 5ten. Çarşıda 7den 10dan ve daha ne fiyatlardan.
Çarşıda şimdi hepsi pahalı. Bamyanın kurusunu 60 ytlden sattıklarını öğrenince epey şaştım kaldım. Seneyede ben getirip satsam diye düşünmeden edemedim valla. Ben kilosunu 3 ytlden alınca. Nohut, fasulyede cabası.
En sonunda patates ve soğanı toplu alınca tabi yine komşularıma takıldım, bende kendimi iyice iktisatlı sandım yani.
Seneye programımda patlıcan ve biber işide var yani. Komşumdan öğrendim patlıcan kurutmanın yöntemini, tabiki parkta sohbette.
Bana kolay gelsin canım.

2 yorum:

SMİLENA dedi ki...

ne iyi etmişsin böyle yapmakla.ben eskiden annem tüm bunları yaparken dalga geçerdim.savaş mı çıkıyor diye .marketler ne diye duruyor.anne olunca anlarsın derdi.anladım şimdi.hatta abarttım bu sene salça ,komposto ve turşu ustası odum.dondurucum da seninki gibi dolu.barbunya ,bamya,yaprak,dolmalık biber ne ararsan var.pek iyi oluyor.seneye benim de bir sürü planım var.
sevgilerle...

Aymen dedi ki...

pek hamaratsın canım. kolay gesin sana:)