1 Aralık 2008 Pazartesi

Annemle gezdim geldim

Bugün annemle Kızılaya gittik. Eşim de arabayı park edip gelecek yanımıza. İlk asansör bozuk olduğu için ikinci asansöre yöneldik. Neyseki çalışıyor. Sıradakiler saolsunlar annemi görünce hemen bize sıra verdiler.
Çıktık 5. kata ve hemen sıra aldık. Amanın o an gülmem geldi. Meğer seçim listeleri için herkes 7. katta ki ilgili bölüme yığılmış. Sıramız 3 dk da geldi. Gittim memur 3 lira istedi. Ben annemi taşıyacam diye çıkmışım parasız, hemde nasılsa sıra enaz 15-20 dkdan önce gelmez diye. O kadar beklersem gider şeften torpil isterim diye düşünüyordum. Eşimde gelir nasılsa o vakte diye. Param yok diyince adam işleminizi bekletiyorum dedi. Gözün körolsun 3 lira dedim. İnsan cebinde bi 5 lira olsun taşımaz mı. Ders olsun bana.
Eşim 10 dkda geldide, parayla gerekli kağıtları hemen götürdüm. Adamın işi olunca beni yandaki memur hanıma yöneltti. Oda önce annemi görmek istedi, baktı yerini beğenmedi az yaklaşsın dedi. Annemi yaklaştırdım bu sefer kan gurubunu sordu. Bende anneme sordum tabi. Söyleyincede eminmi diye sordu. O sırada eşimin yüzü iyice asılmaya başladı.
Tam ben konuyu dağıtıp bak işte eskiden şurdaymış rahmetli teyzemizin masası falan filan yüzünü güldürüyordum ki hanım ‘ya ben kan gurubunu yazmayı unutmuşum sorun olurmu’ diye sormazmı. Ben hemen eşimden önce atılıp olmaz diyebildim. Yeterki hemen çıkabilelim.
Aldık annemin mis gibi sıcacık yeni nüfus cüzdanını ve eve gelmek için yola koyulduk. İş hanından çıkınca annem neredeyiz diye sordu. Bende ona yerimizi tarif ettim ama tanımadı. Arabaya varıp ta tam kızılayın göbeğinden geçerken tanıdı ve işte benim bildiğim kızılay diye kendince noktayı koydu.
Eve geldik. Ben hemen günlük işlerime başladım. Annem de bana torpil geçip, çayın altını yaktı. Yaşasıın dedim benim için kıymetli, çünkü annem aylar var seneler var mutfakta birşeye elini sürmez. Gerçi ben de az değilim ona yasak koydum ocağı ellemesine. Biz yokken birkaç kez kapatıcam diye ocağı açık bırakmışlığı vardır.
Anneme halamın ölüm yıldönümü olduğunu söyledim, oda benden helva istedi. Yapmayı bilimiyorumki. Sadece dua edelim oda yeterli olur diyerek onu dinlenmesi için odasına yolladım. Allah mekanını cennet etsin.
Kızımda bugün babaannesiyle beraber. Akşama gelince bakalım bana ne hesaplar soracak. Bensiz gezmeye gittin diye. Ama ne gezme.
Olsun ben gezdim geldim evime.

2 yorum:

hamdivehusnucan dedi ki...

canım iyi akşamlar ssk işhanına gitmişsiniz anlaşılan orası kadar kötü ve yanlış bina varmıdır ankarada.birkaç ay önce bende gitmiştimde bir günümü aldıydı bir nufüs kagıdı almak.siz çabuk kurtulmuşsunuz. annenize yardımcı olmanız ise muhteşem.küçükhanımın burnundan öperim.selamlar

Adsız dedi ki...

Ohhh siz ana kız gezin, Başak Hanım'ı almayın yanınıza... Canınıza okuyacak akşama:))