4 Aralık 2008 Perşembe

Ayva tatlısı DENEMEM

Benim canım bir şey çektimi dayanamam yerim. O gün yemezsem bile hergün anarım ta ki yiyebilene kadar.
Geçen aydan beridir de canım ayva tatlısı istiyordu. Enson seneler önce rahmetli halamın yaptığını yemiştim. Halam da babaannem gibi mutfak ustasıydı. Elinden gelmeyen şey yoktu. Canımızın çektiği şeyleri bize yetiştirmekte ustaydı. Ben onu hep bol kepçeli olarak anarım. Çünkü evde yaptığı yemekleri yedirtmekte de ustaydı. Her zaman misafir ağırlar, ağırlayamazsa kaptığını getirirdi. Birde mahallede yapamayan muhtaçlara yollardı. Sadece kendisi için yemek yapmayı sevmeyen bir insandı.
Bende baktım bana gelmeyecek. Ki ayva tatlısı sormalarım ne bizde annemle, nede kayınvalidem de sonuç vermedi. Bilmiyorlarmış.
İş başa düştü. Şimdi gidip bir porsiyon tatlıya para veremiyeceğime kanaat getirip, iki tanecik ayva aldım. Denemelik. Hemen bir google taraması ve karşımda iştah açıcı görüntülerle tarifler. Bende hemen mutfakta yerimi aldım. Kızımada resimlerini gösterip, işte bundan yiyeceğiz diyerek onuda iştahlanması için ayarttım.
Hazırladım, tencereye yerleştirdim, şekerini ayarladım, içine çekirdeklerini attım. Tam tariflerde ki gibi ayarladım. Benim ustalığım az olduğu için öyle renk verecek şeylerden yok tabi. Ama baktığım tariflerde de renkli bir şey yazmıyor.
Neyse altını kıstım geldim. Kolay değil 1.5 saat pişecek. Aradan daha 10-15 dk geçmedi, merakımdan gittim tencerenin başına. İyikide gitmişim. Öğrendim. Bana sıkı bir ders oldu. Tencerenin kapağının kapatılmaması gerektiğini. Makarna köpürmesi gibi kapaktan şekerli köpük taşmış ta taşmış. Hemen azbir temizlikle ayvalarımı pişirme işine devam ettim. Ağdalaşmış, kurumadan önce halletmeliydim.
Gerektiğinde suyunu ekleyerek pişti benim ayva tatlım. Resimdekilere benzemeyen. Olsun hemen soğuması için mutfak balkonumda ki yerini aldı. Sonrada buzdolabındaki yerini. Altı az yanmış. Olsun ama yemekten sonra annem, ben ve kızım yemek için hazırladım. Üstüne koymak için aldığım kaymakla birlikte getirdim.
Tadı güzel olmuştu benim için. Mayhoş, şekeri benim sevdiğim gibi abartılı değil ve kaymakla birlikte ağızda iyi tat bırakması, benim için başarı.
Kızım sevmedi. Annemle ben yedik, yuttuk.
Denemem başarılı sayılırdı.

2 yorum:

SMİLENA dedi ki...

ellerine sağlık.benim ilk denemem de seninkine benziyordu.ben de taşırmıştım.ben kaymak yerine (biraz ağır ya)sütlü muhallebi yapıyorum üstüne.ayrıca benim kuzular da sevmiyor bu tatlıyı.onlar çikolata canavarı bu ara.
sevgilerle.iyi bayramlar olsun.tatlı pamuklara öpücükler.

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Ayva tatlısının fotoğrafını da görseydik keşke :) Bende ayva tatlımı bugün yayınladım, bakarsanız sevinirim :)
Sevgiler..