5 Aralık 2008 Cuma

Her eve Cinderella

Bayram için hazırlıklar her eve göre değişiklik gösterir. Eskiden çok kadın tutardım. Bende klasik şekilde peşlerinde şurası şöyle olacak, burası böyle olacak gezinir dururdum.
Neden mi annemin ve benim eşyelarımızın yerlerinin değişmemesi için. Uzun süre yanımızda çalışan bayanlar bile öğrenemediler. Biz ailecek takıntılıyız. Yani gerçek anlamda bizde biraz obsesiflik var. En çok ta abimde. Burdan yazdım diye kızmasın ama doktor bile demiş ona obsesifsiniz diye. Evi arabası konusunda o benden daha titizdir. Kedilerimizi bile arabasına kutuyla alır. Evi içinde kendine yeni bir temizlik seti alınca, eve artık kadın almaz oldu. Mersinde olunca, bende telefonda nasıl bir temizlik seti olduğunu anlamadığım için kendime alamadım. Bu arada ikimizde başak burcuyuz.
Şimdide ben artık kadın almaz oldum. Kızım hergeçen gün büyünce bende daha rahat evin içinde hareket etmeye başladım. Tabi ben bir yeri yaparken o öbür tarafı hallediyor. Olsun ben daha rahatım.
Bende yavaştan başladım bayram temizliğine. Halılarımı sildim dün. Aman ne güzel parladılar. Hele bugün daha beğendim yaptığım işi.
Sevgili kuzumda eline verdiğim az pirilli suyla bana eşlik etti. Önce silmek için bezini ıslattı. Baktı köpürüyor daha çok köpürsün diye başladı batırıp çıkarmaya. Sonra suyunu karıştırmak için sulu boya fırçalarını devreye soktu. Daha sonra yetmedi bir çorba kaşığıda işe yarar diye koştu mutfağa. Bende baktım işi ilerliyor ‘çizdiğin duvarları sil’ dedim. Oda peki annecim diyerek boyutu ilerletti. Fırçası ile önce duvarı ıslattı, sonrada benden istediği kuru bezle sildi. Baktı çıkmıyor. Köpürtme işine devam etti. Ben işimi bitirdiğimde tabi onunda işi bitmiş oldu.
‘ üvey anneciğim işimi bitirdim.’ dedi. Sonrada anneannesine dönüp ‘evde ki bütün işleride ben yapıyorum da.’
Malum benim tatlı kızım Cinderella cılık oynuyormuş.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

:))) O yerden bitme çok bilmiş cinderella yı benim için bi öp olur mu üvey anne:))))))

hamdivehusnucan dedi ki...

merhaba .yazıların sade yalın ve samimi oyüzden çok seviyorum.ben osindirellayıda yerimmm.zamane bebesi.dilerim senin kızında sana alsın kızlar zaten yaparlar.selamlar.

SMİLENA dedi ki...

ah tatlı kuzuşum.çok biliyor onlar.bizimki de sinbad oluyor bu ara...
iyi bayramlar diliyorum
sevgilerle...

hamdivehusnucan dedi ki...

bayramınızı kutlarım sevgili küçükhanımında bayramı kutlu olsun sevgiler